Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Az ananász zsírégető gyümölcs vagy tiltólistás, mert hizlal? A dietetikus válaszol!

Az ananászt sokszor emlegetik amolyan zsírégető gyümölcsnek, amely jól illeszthető minden diétába. Ám a cukortartalma miatt mások óva intenek a fogyasztásától, amennyiben fogyókúrázunk. Utánajártunk mi az igazság!

Olvasónk kérdezte dietetikusunktól: az ananászban állítólag sok a cukor, ezért szeretném tudni, hogy milyen formában és mennyit lehet belőle enni. A konzerv is jó? Dietetikusunk, Somogyi-Kovács Anita válaszol!

Hizlal az ananász vagy sem? 

Az ananászban a cukor gyümölcscukorként van jelen, 100 g friss gyümölcsben – az érettségétől függően – 12-15 grammnyi található. A konzervananász cukortartalma – még ha csak enyhén cukros lében rakták is el – legalább a duplája ennek, ráadásul az összcukortartalom fele bizony fehér cukor! Mindegyik friss gyümölcsről elmondható, hogy magasabb a vitamin- és az ásványianyag-tartalma, mint a főzött és a konzervváltozatának, hiszen a hőkezelés miatt ezek mennyisége lecsökken bennük. Ezért azt tanácsolom, hogy hetente 2-3 alkalommal délelőttönként nyugodtan fogyaszthatsz kb.15-20 dekányi friss ananászt az is, aki fogyókúrázik.

Hetente 1 alkalommal esetleg konzervananászt is ehet, de csak kb. 10 dekányit! Ha gyümölcsevés helyett ananászlét szeretnél inni, akkor a 100%-os gyümölcstartalmút válaszd, 1-1,5 dl-nyit 1 dl vízzel hígítva. A délelőtti órákban ez is megfelelő frissítő!

Egyébként jó, ha tudod, hogy az ananászban nemcsak cukor, hanem rost, C-vitamin és béta-karotin is van, ugyanakkor nincs benne „fogyókúrás csodaszer”!

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin