Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

A 9 legegészségesebb étel, amiből sokkal többet kellene enned!

A szuperélelmiszerek a szervezet egészséges működése szempontjából különösen hasznos, fontos tápanyagokban, vitaminokban, ásványi anyagokban, rostokban gazdag ételek - egyszerűbben megfogalmazva: sokkal egészségesebbek az élelmiszerek többségénél. Most bemutatjuk a 9 legegészségesebbet, a szuperek krémjét, amelyek zöme nem luxuscikk, és a legközelebbi szupermarketben beszerezhető. Együnk belőlük minél többet!
 Lazac

Ez a meglehetősen zsíros tengeri halfajta a leggazdagabb Omega 3 zsírsavban, amelynek rendszeres fogyaszása csökkenti a magas vérnyomás, a szívinfarktus, az Alzheimer-kór és a reuma kialakulásának kockázatát.

LAZACOS RECEPTEK>>> 
Brokkoli

A káposztafélék családjába tartozó, "zöld karfiol" csökkeneti a rák kialalulásának kockázatát, olyan antioxidánsokkal alaposan megpakolva, mint az A- vagy a C-vitamin.

Fogások brokkolival >>> 
Áfonya

Egy maroknyi áfonya igen tápláló: 84 kalóriát, 21 gramm szénhidrátot és 4 gramm elemi rostot tartalmaz, emellett C-vitaminban és egy anthocyanin nevű flavonoidban igen gazdag, amelynek a gyümölcs gyönyörű, kékesfekte színét, mi pedig az ő prosztatrák megelőzésében nyújtott segítségét köszönhetjük.

ÁFONYÁS RECEPTEK >>> 
Csokoládé

Napi 25 gramm étcsokoládé gyógyszer a testnek - és, mint tudjuk, minél sötétebb a csokoládé, annál keserűbb, de magasabb a kakaó szárazanyag tartalma is, amiaztjelenti, hogya theobromin nevű antioxidánsból rendgeteg van benne, ami gyulladás- és vérnyomáscsökkentő hatásáról is híres.

5 DOLOG, AMIT MÉG AZ ÉDESSZÁJÚAK SEM TUDTAK A CSOKOLÁDÉRÓL! >>> 
Édesburgonya

És egy igazi szupersztár következik: a nálunk kevésbé elismert, de jól ismert, és immár a hiperekben hozzáférhető édesburgonya! Ebből a gyökérzöldségből egy közepes méretű példány a napi béta-karotin (A-vitamin természetes formában) bevitelünk 400%-át tartalmazza, emellett gadag likopinban és C-vitaminban is - gyakorlatilag minden szervünk egészségesebb lesz tőle! 

ÉDESBURGONYÁS RECEPTEJEINK >>> 

Quinoa

Egy csésze ebbőla gabonából 8 gram fehérjét tartalmaz, emellett a napi vas és energetizáló B-vitamin szükségletünk 15%-átfedezi. Rendkívül gazdag esszenciális amino-savakban és, ami ritkaság a gabonafélék között: teljesen gluténmentes!

QUINOÁS RECEPTEK >>> 

Mandula

A mandula a szív legjobb barátja: elképesztő mennyiségű telítetlen zsírsavat tartalmaz, tele van proteinnel és bőrsimító E-vitaminnal. Magas a rosttartalma, rengeteg benne a magnézium, a foszfor és a réz.Ha igazán jót akarsz magadnak, nyersen fogyaszd!

MANDULÁS FOGÁSOK >>> 
Bab

A babot, pénztárcabarát mivoltánál jobban már csak az egészségünkre gyakorolt hatása miatt szeretjük: fehérjében és rostban gazdag, csökkenti a vastagbélrá ockázatát, csökkenti a rossz koleszterin szintjét a vérben.

Babos receptjeink >>> 
Tojás

A tojásnak nincs túl jó híre, mivel számos vitathatalan jó tulajdonsága mellett, a magas koleszterin szint kialakulásáért is őt tették felelőssé - ám a legfrissebb kutatások szerint napi egy tojás kifejezetten jót tesz az egészségünknek. Hogy miért: mivel a tojás proteinjének szinte 100%-ban megegyezik a szerkezete az emberi fehérjével, így ez épül be a legkönnyebben.

MÉG TÖBB EGÉSZSÉGGEL, egészséges táplálkozással KAPCSOLATOS ÍRÁS >>> 
  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin