Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

A nagy diétakvíz! Vajon mindent tudsz a sikeres fogyáshoz?

default user icon
MME Diéták
0
Sokszor egészen kis dolgokon múlik a fogyókúra sikere. Vajon te mennyire ismered ezeket az „apróságokat”? Íme, egy gyorskvíz, valamint néhány szuper hatékony fogyókúrás trükk!

Nassolj kevesebbet, spórolj a kalóriákkal, és mozogj többet – ez a fogyás titka, legalábbis elméletben. A gyakorlatban azonban kicsit másképpen néz ki az egész, hiszen a fogyókúrával kapcsolatban is rengeteg féligazság és tévhit kering a köztudatban...

A következő teszt segítségével kiderítheted, mennyit tudsz a fogyásról. Egy ugyanis biztos: aki kiismeri magát a diéták dzsungelében, könnyebben leadja a súlyfeleslegét! Azt azonban el kell ismerni, hogy a teszt néhány ravasz kérdést is tartalmaz. Ha nem vagy biztos a válaszban, hallgass a megérzéseidre. Minden kérdésre csak egyetlen helyes válasz adható. Jó szórakozást a tudáspróbához!

1. Egy ésszerű fogyókúránál a napi minimum kalóriatartalom...

a) …800 kcal.
b) …kb. 1200 kcal.
c) …több mint 2000 kcal.

2. Melyik tartalmazza a legtöbb kalóriát?

a) Tészta.
b) Rizs.
c) Burgonya.

3. Ha sikeresen akarsz fogyni,…

a) …mondj le a reggeliről.
b) …hagyjd el a meleg ételeket.
c) …tartsd be a napi három főétkezést.

4. A fogyókúra során édességet fogyasztani…

a) …csak ünnepnapokon és hétvégén szabad.
b) …kis mennyiségben megengedett.
c) …szigorúan tilos.

5. Hány darab omlós keksz tesz ki 100 kalóriát?

a) Három.
b) Öt.
c) Hét.

6. Miért fontosak a rostanyagok a szervezet számára?

a) Az izmok fejlődése miatt.
b) Gyorsan lebomlanak, így új energialöketet biztosítanak.
c) Különösen hosszan tartó jóllakottságérzetet keltenek.

7. Elsősorban milyen élelmiszereket tartalmazzon a napi étrend?

a) Növényi alapú élelmiszerek: gabonatermékek, zöldség és gyümölcs.
b) Állati termékek: tojás, húsok és húskészítmények, hal és halkészítmények.
c) Fehérjékben gazdag tejtermékek: tej, joghurt, túró és sajt.

8. Érdemes előnyben részesíteni a light termékeket?

a) Igen, mert lényegesen kevesebb kalóriát tartalmaznak.
b) Nem, mert a gyártók az alacsonyabb zsírtartalmat gyakran több cukorral „ellensúlyozzák”.
c) Igen, hiszen meggyorsítják a fogyást.

9. Melyik étel biztosítja legtovább a jóllakottságot?

a) Zöldséges omlett.
b) Hasábburgonya ketchuppal.
c) Paradicsomleves.

10. Melyik halfajta a legkevésbé zsíros?

a) Lazac.
b) Angolna.
c) Tőkehal

11. Úgy tudod a legjobban megtartani a testsúlyod, ha…

a) …kerülöd a szénhidrátokat (tészta, kenyér, rizs, cukor).
b) …lemondasz a zsíros élelmiszerekről.
c) …minden táplálékcsoportból mértékkel fogyasztasz, de elegendő fehérjét veszel magához.

12. Hetente mennyi súlycsökkenés ideális a diéta során ahhoz, hogy a fogyókúra hosszú távon is sikeres legyen?

a) 0,5–1 kg.
b) 1,5–3 kg.
c) 4 kg fölött.

13. Melyik csokoládé tartalmazza a legtöbb cukrot?

a) Étcsokoládé.
b) Tejcsokoládé.
c) Fehér csokoládé.

14. Melyik olasz étel a leginkább alakkímélő?

a) Pizza Margherita.
b) Lasagne.
c) Spaghetti Carbonara.

15. Ha a diéta alatt sportolsz,…

a) …nem fogysz le, csak tovább hízol.
b) …bőséges adagokat ehetsz, és semmiről sem kell lemondanod.
c) …még több kalóriát égetsz el.

16. A fogyókúra alatt ügyelni kell arra, hogy…

a) …táplálékkiegészítőket szedj, így megelőzheted a tápanyaghiányt.
b) …naponta legalább 1,5 l vizet igyál.
c) …speciális diétás élelmiszereket fogyassz.

17. Melyik ital tartalmazza a legtöbb kalóriát?

a) Limonádé.
b) Szőlőlé.
c) Hígított almalé.

Fogyj éhezés nélkül! Szuper karcsúsító program Amerikából >>>

Egyre hízol, ahogy idősödsz? Könnyen tehetsz ellene >>>

90 napos fogyókúra >>>

Diéták, fogyókúrák >>>

Ülőmunkát végzel? Rohansz egész nap? Diétatippek minden típusnak >>>

Vezess fogyinaplót >>>

Katalin hercegné diétája >>>

Egyhetes diétanaptár - minden, amit hétfőtől vasárnapig tenned kell >>>

A helyes válaszok

Mind a 17 válasz egy-egy fortély, amely segít a fogyásban!

1. A megoldás: b

Ennél kevesebb kalória már nem fedezi a napi tápanyagszükségletet, ráadásul hiánybetegségek is kialakulhatnak. Ezenkívül a szervezet anyagcseréje is csökken, ezért a diéta abbahagyása után jó eséllyel ismét meg fogsz hízni.

2. A megoldás: a

Egy adag tészta kb. 234, míg a rizs 145, a burgonya pedig 140 kcal-t tartalmaz.

3. A megoldás: c

Így egész nap elég energiával látod el a tested, és a vércukorszinted sem fog hirtelen megugrani. Egyébként teljesen mindegy, hogy meleget vagy hideget eszel, a lényeg, hogy kedvedre való, egészséges fogás legyen.

4. A megoldás: b

Néha nyugodtan engedélyezzen magadnak egy kis édességet, így elkerülheted a falórohamokat.

5. A megoldás: b

Öt darab omlós kekszet ehetsz meg, ha 100 kcal-t kívánsz magadhoz venni.

6. A megoldás: c

Rostanyagok a zöldségekben, a teljes kiőrlésű termékekben és a hüvelyesekben találhatók. Ezek megduzzadnak a gyomorban, és hosszan tartó jóllakottságot eredményeznek.

7. A megoldás: a

Az ideális arány: naponta 5 marék gyümölcs/ zöldség, 5 adag teljes kiőrlésű termék, 3 adag tejtermék, valamint 1 adag hús, hal vagy tojás.

8. A megoldás: b

Vigyázat! Bár a hagyományosakhoz képest a light termékek kevesebb zsírt tartalmaznak, a kalóriatartalmuk gyakran ugyanannyi!

9. A megoldás: a

A laktató fehérje és a zöldség kombinációja több órán át tartó jóllakottságérzetet biztosít.

10. A megoldás: c

100 g tőkehalban 2 g, míg ugyanennyi lazacban 13 g, az angolnában pedig 25 g zsiradék található. Ugyanakkor mindhárom halfajta gazdag egészségvédő omega-3 zsírsavban!

11. A megoldás: c

A kísérletek azt bizonyítják, hogy a kissé megnövelt fehérjetartalmú, kiegyensúlyozott étrenddel megelőzhető a jojóeffektus.

12. A megoldás: a

A tartós fogyás egyik titka, hogy kis lépésekben, fokozatosan add le a felesleget.

13. A megoldás: c

100 g fehér csokoládéban 63 g, míg ugyanennyi tejcsokoládéban 47 g, az étcsokoládéban pedig 43 g cukor van.

14. A megoldás: a

Egy adag paradicsomos pizzában csak kb. 570 kcal van. A lasagne kalóriatartalma kb. 725, a spagettié pedig 790 kcal.

15. A megoldás: c

A testmozgás során kalóriát égetünk el, ez azonban nem jelenti azt, hogy bármit szabadon megehetünk. Félóra kocogással például 200 kcal-tól szabadulunk meg, ami kb. 1 kis szelet csokinak felel meg.

16. A megoldás: b

Kiegyensúlyozott táplálkozás esetén az összes szükséges tápanyaggal ellátjuk a szervezetünket. A bőséges vízbevitel nagyon fontos ahhoz, hogy az anyagcsere teljes fordulatszámon dolgozzon.

17. A megoldás: b

A gyümölcslé egészséges, de a 2 dl szőlőlé 140 kcal-t tartalmaz. A limonádéban 84, míg a hígított almalében mindössze 46 kcal található. 

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin