Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

A 9 legegészségesebb olaj a világon - így használd fel őket!

default user icon
Stern Ágnes Alapételek
0
Régebben volt az étolaj, és maximum az olíva, az összes többi úri huncutság, bioboltos specialitás volt a többség számára. Ám ma már sokféle olaj közül választhatunk az ételkészítéshez. De vajon melyek a legegészségesebbek és főleg: melyik mire használható pontosan? Máris mutatjuk!
Olívaolaj

A felsoroltak közül ez a legismertebb és a legnépszerűbb is. Fontos szerepet tölt be a mediterrán étkezésben, ami több okból is egészséges és jótékony hatású. Telítetlen zsírsavakban és antioxidánsokban is bővelkedik, ezek csökkentik a szív- és érrendszeri betegségek és az agyvérzés kockázatát.

Felhasználása: Közepes hőmérsékleten történő főzéshez a legideálisabb. Salátaöntetekhez is érdemes használni.

Avokádóolaj

Az íze enyhe és magas az égéspontja, tehát szinte bármilyen főzési célra alkalmas lehet. Telítetlen zsírtartalma az egyik legmagasabb.

Felhasználása: Pékáruk sütéséhez is kiválóan alkalmas, egészséges alternatívát nyújt.

Lenmagolaj

Nagyszerű forrása az omega-3 zsírsavaknak, hatékonyan csökkenti a magas vérnyomást és a koleszterinszintet is. Vigyázni kell vele, mert nagyon érzékeny a hőre, hűtést igényel, különben összeesik és gyorsan oxidálódik.

Felhasználása: Az enyhén diósízű olaj leginkább salátaöntetnek alkalmas. Főzéshez nem használható! A hűtőszekrény hátuljában érdemes tárolni, hogy kevés fény érje.

Dióolaj

Mivel a legtöbb dióolajat finomítatlanul vagy félig finomítva értékesítik, rengeteg természetes tápanyagot tartalmaz.

Felhasználása: Salátaöntetek és levesek elkészítéséhez a legalkalmasabb, hűtve érdemes tárolni, hűtőszekrényben vagy a fagyasztóban. Elég drága, de cserébe nagyon finom!

Mogyoróolaj

Különféle földimogyoróolaj típusok léteznek, mindegyiket eltérő technikával készítik, így az ízek széles skáláját kínálják, az enyhétől az intenzív ízűig. A földimogyoró-olaj csaknem felét telítetlen zsírok alkotják és az E-vitamin tartalma is magas.

Felhasználása: Leggyakrabban ázsiai ételek elkészítéséhez használják. Ideális húsok pácolásához, grillezéséhez, zöldségek pirításához és sütéséhez is.

Szezámolaj

A szezámolaj mind telítetlen, mind többszörösen telítetlen zsírokban gazdag, és alacsony a telítettzsír tartalma. Nagy mennyiségű antioxidánst tartalmaz.

Felhasználása: Erős ízt ad az ételnek, pirításhoz, keveréshez és sütéshez ajánlott.

Kókuszolaj

A kókuszdióolaj a friss vagy szárított kókuszdió húsának sajtolásával készül, típustól függően. Szobahőmérsékleten szilárd, mivel 90% -ban telített zsírból áll, és gazdag természetes forrása a közepes láncú triglicerideknek.

Felhasználása: Sütéshez és pirításhoz használhatjuk. Pékárúk készítésére is alkalmas.

Repceolaj

Kedvező az ára, ezért költséghatékony egészségesolaj-alternatíva. Alacsony a telítettzsír tartalma és viszonylag magas az egyszeresen telítetlen zsírtartalma is.

Felhasználása: Magas az égéspontja, ezért sokféleképpen felhasználható pirításra, sütésre, főzésre.

Tökmagolaj

Gyulladásgátló és -csökkentő, antioxidánsai segítik a szervezet regenerálódását, fokozza a testi és szellemi teljesítőképességet, és csökkenti a szívinfarktus kialakulásának esélyét. A tökmagolajnak egyetlen hátránya van: ha a ruhánkra cseppen belőle, sajnos lehetetlen kimosni.

Felhasználása: sütésre-főzésre nem alkalmas, de jellegzetes aromája miatt adhatjuk krémlevesekhez, elsősorban sütőtökleveshez vagy sütőtökkrémlevesekhez, nagyon finom salátákon, főleg, ha abba egy kis tökmagot is keverünk. Mustárral, ecettel, sóval, tökmagolajjal finom salátaszószt lehet keverni.

EZÉRT JÓ, HA MINDIG VAN OTTHON KÓKUSZZSÍR - 15 NYOMÓS ÉRV >>> 
EGÉSZSÉGÜNK ŐRZŐI: AZ OLAJOK >>> 
  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm

Ezek is érdekelhetnek

Promóció

Magazin