Nem kell mindig krumpli! A 4 legegészségesebb köret

A burgonya, a fehér rizs és a tésztafélék minden konyhában kéznél vannak. De hidd el, sokat tehetsz az egészségedért, ha a sovány húsokhoz, grillezett halakhoz vagy a színes zöldségragukhoz egészségesebb köretet választasz!
KÖLES >>> 

A teljes értékű fehérjék mellett hét aminosavat és jelentős mennyiségű vasat tartalmaz. Mivel a többi gabonaféléhez képest kevesebb keményítő van benne, ezért sokkal könnyebben emészthető. Kovasavtartalmának köszönhetően a bőrt rugalmassá, a hajat fényessé, a fogakat, körmöket erőssé teszi. Készíthető belőle édes kása, köret sok zöldséggel, de salátákhoz is kiválóan felhasználható.

KÖLES: LISZTÉRZÉKENYEKNEK ÉS GABONAIMÁDÓKNAK >>> 
JÁZMINRIZS >>> 

A világ legnépszerűbb rizsfajtája a Távol-keletről származik. Főzés közben igen finom illatot áraszt, ezért parfümrizsnek is nevezik. Aromáját 1-1,5 évig megőrzi. A benne lévő niacin (B3-vitamin) a koleszterinszint szabályozásában játszik fontos szerepet, a tiamin (B1-vitamin) pedig kedvezően hat az idegrendszerre és a szellemi teljesítőképességre. Vastartalma segít a vérképzést, a benne lévő szelén pedig immunerősítő.

BULGUR >>> 

Tulajdonképpen tört búza. Kétféle méretben kapható: van nagyobb, rizsszem nagyságú és egészen apróra tört változat. A búzaszemeket általában hántolják, majd előfőzik, és sok helyen még mindig a napon szárítják. Gazdag rostokban és ásványi anyagokban. Jelentős a vas- és a B-vitamin-tartalma.

BULGUR, A SZUPERKÖRET >>> 
HAJDINA >>> 

Botanikailag a keserűfűfélék családjába tartozik, a hétköznapi életben mégis a gabonafélékhez sorolják, mert lisztes magját a búzához fogyasztják. Ázsia középső részéből származik, Európába a középkorban került. A 21. század népbetegségének, a lisztérzékenységnek köszönhetően jött újra divatba a fogyasztása.

HAJDINA – NEM CSAK LISZTÉRZÉKENYEKNEK! >>> 

GYORS KÖRETEK: A LEGJOBB ALTERNATÍVÁK, HA UNOD A KRUMPLIT ÉS A RIZST >>>
 
  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások