A 4 legegészségesebb gabonaféle, ami segít, hogy fittebb legyél!

default user icon
Juhász Orsolya Egészséges
0
Nem akármilyen csoporttal folytatódik sorozatunk: a gabonafélék és a belőlük készült termékek legtöbbünk számára a mindennapok elengedhetetlen részei. Nem csak a szükséges energiát biztosítják, de ha jól választunk közülük, magas rosttartalmukkal az anyagcserét is serkentik, így a fogyásban is segítenek. Lássuk az egészséges választékot!
1. Teljes kiőrlésű gabonából készült kenyér

Nem minden kenyér megátalkodott ellensége a diétának. Az ideális változat nem egy szénhidrát-bomba, hanem fehérjedús, egészséges árpát, kölest és folsavban gazdag lencsét is tartalmazó táplálék. Egy ilyesféle kenyérből készült zöldséges szendviccsel megalapozhatjuk napi vitaminbevitelünket is: tegyünk a szeletekre humuszt, sovány túrót, avokádót, piros paprikát, uborkát, paradicsomot, hagymát vagy akár bébispenótot is!

5+2 ÉRDEKES TÉNY, AMIT NEM TUDTÁL A TELJES KIŐRLÉSŰ KENYÉRRŐL! >>> 
2. Teff

Ez a kicsi, mogyoróízű és gluténmentes afrikai gabonaféle hihetetlenül magas tápértékkel bír. Tele van rosttal, kalciummal, fontos aminosavakkal és C-vitaminnal – ami elég ritka a gabonafélékben. Érdemes kipróbálni a reggeli müzli helyett a teffből készült kását. Öntsünk össze fél bögrényi teffet fél bögre vízzel, egy csipetnyi sóval együtt forraljuk fel egy serpenyőben, majd lassú tűzön süssük még 15-20 percig. Miután levettük a tűzről, ízesítsük almával, fahéjjal és esetleg egy kis mogyoróvajjal.

A 4 LEGEGÉSZSÉGESEBB MAG A VILÁGON >>> 
3. Tritikálé

Már a neve is zseniális, de a búza és a rozs mesterségesen létrehozott szerelemgyereke ettől függetlenül is az új kedvencünk lehet. Fél bögre ebből a hibridből 12 gramm fehérjét tartalmaz, de itt nem ér véget a történet! Gazdag vasban, káliumban, magnéziumban és természetesen rostokban is. Akár köretként is fogyaszthatjuk, például szója szósszal, friss gyömbérrel, szegfűszeggel, shiitake gombával és zöld szójával - ha kedveljük az ázsiai konyhát. Amennyiben inkább sütögetnénk, használhatunk tritikálé lisztet az egészségesebb végeredményhez.

A 4 LEGEGÉSZSÉGESEBB VÖRÖS HÚS A VILÁGON >>> 
4. Zabpehely

Igazi csoda: akik zabpelyhet reggeliznek, akár 4 órára is elűzhetik az éhséget! Ezzel megúszható a délelőtti nassolás, ami kifejezetten előnyös, ha szeretnénk megszabadulni a felesleges kilótól. A boltban kapható zabpelyhet is tartalmazó müzlik többnyire elég sok hozzáadott cukrot és mesterséges ízesítőt tartalmaznak, az pedig érthető, hogy a reggeli rohanásban senkinek sincs kedve lassú tűzön elkészíteni a kását. Mi a megoldás? Még este egy lezárható edénybe tesszük a zabpelyhet, és müzli további hozzávalóit, majd ráöntjük a tejet, a növéni tejet vagy a vizet. Ezután betesszük a hűtőbe, és ott is hagyjuk egész éjjel. Amíg mi alszunk, összeérnek az ízek, így reggel már csak ki kell önteni a tányérunkra az így kapott kását, nem lesz szükség főzőcskézésre. Jó étvágyat!

ÍGY KEVERD KI A REGGELIDET - A TÖKÉLETES MÜZLI 5 ALKOTÓELEME >>> 
A 7 LEGEGÉSZSÉGESEBB GYÜMÖLCS A VILÁGON >>>
A 9 LEGEGÉSZSÉGESEBB ZÖLDSÉG A VILÁGON >>> 
  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások