A 3 legegészségesebb tejtermék a világon

default user icon
Juhász Orsolya Érdekességek
0
Bár egyre gyakoribb a laktózérzékenység, még mindig kiemelt szerepe van a tejtermékeknek a táplálkozásunkban. Sorozatunk mostani részében egészséges és zsírszegény példákat gyűjtöttünk össze, így a fogyókúránk sem kerül veszélybe.
1. GruyEre sajt

Büntetlen élvezet borkóstolás mellé! Ennek a svájci sajtnak már egy szelete 30%­kal több proteint tartalmaz, mint egy tojás, ráadásul a szükséges napi A­vitamin bevitelünk egyharmadát is fedezi. A tökéletes, az alakunkra is veszélytelen eredményhez ne együnk naponta többet egy 5x5 cm­es kockánál, és a borból is elégedjünk meg egy pohárral. Így pont annyit fogyasztunk belőle, hogy a rezveratrol nevű antioxidánsnak köszönhetően csökkentse a koleszterinszintet.

2. Görög joghurt (2% zsírtartalom)

A joghurt az egyik legnagyobb szövetségesünk a kilók elleni küzdelemben. A benne található probiotikumok bizonyítottan segítik a fogyást: egy vizsgálatban kétszer annyit vesztettek a súlyukból azok, akik joghurtot is ettek, mint a sima diétázok. Sőt, az első csoport még a szigorú kúra után, konkrétan 12 héttel később is intenzíven folytatta a fogyást! A jó baktériumok tehát felpörgetik az anyagcserét és erősítik az immunrendszert, így megéri gondosan válogatni a források között. A boltokban olvassuk el alaposan a joghurtunk összetevőit, így elkerülhetjük a szükségtelen cukrot és a mesterséges adalékokat.

3. Organikus tej (1% zsírtartalom)

Organikus alatt a tehenek tartására gondolunk: a természetesen, mezőn legeltetett példányok tejéből nem kerülnek felesleges hormonok és antibiotikumok a szervezetünkbe, mint a tápon és takarmányon tartott társaikból. Emellett több omega­3 zsírsav található bennük, valamint akár ötször annyi konjugált linolsav. Ezek is segítenek abban, hogy a tej megerősítse az immunrendszerünket, megelőzze a csontritkulást, csökkentse a testzsírszázalékot és a szívroham esélyét is. Érhető, hogy fontos az alacsony kalóriatartalom, de ahhoz, hogy minden vitamint fel tudjon dolgozni a szervezetünk, szükség van legalább 1%­nyi zsírra.


 Az egészséges életmódról itt olvashatsz tovább >>>  
  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások