Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

9 intő jel, hogy egészségtelenül táplálkozol

default user icon
Stern Ágnes Egészséges
0
Sokat hallani a megfelelő táplálkozás fontosságáról, és mindannyian tudjuk, milyen negatív következményei lehetnek, ha erre nem figyelünk megfelelően. De azt talán nem is sejtjük, mennyi mindenre kihathat mindez! Soroljuk az intő jeleket, amelyek mind-mind az egészségtelen táplálkozás következményei, és komoly egészségügyi problémák előhírnökei lehetnek.
Mindig szomjas vagy

Az előre csomagolt ételek általában tele vannak sóval a tartósítás és az ízfokozás miatt. Ez azonban elvonja a szervezettedtől a vizet, ezért leszel gyakran szomjas, ha túl sok sós ételt eszel.

Kellemetlen duzzadás

Ha a szervezet megszokja, hogy túl kevés a folyadék, megpróbálja eltárolni azt, emiatt kezdhet dagadni, vizesedni a kezed és a lábad. A túl sós ételeket a kálium tartalmú ételekkel lehet jól ellensúlyozni, mint például az édesburgonya, vagy a banán.

Gyakori fejfájás

A feldolgozott húsok, konzervek és a pácolt ételek rengeteg tartósítószt és adalékanyagot tartalmaznak, például tiramin aminosavat, ami az érösszehúzó hatása miatt sokaknál fejfájást okozhat.

Fogproblémák

A túl sok szénhídrát könnyen előidézheti a lyukas fogakat vagy károsíthatja fogzománcot. Tehát ezek a jelek is utalhatnak a nem megfelelő táplálkozásra.

Elvékonyodott haj

Az elvékonyodott és fénytelen haj is utalhat arra, hogy a túl sok egészségtelen étel miatt felborult a szervezet egyensúlya. A tápanyaghiány a haj minőségén is megmutatkozik.

Fáradság

A gyorsan felszívódó színhidrátok, mint például a cukor és a fehérliszt hírtelen dobják meg a vércukorszintet, ami utána ugyanilyen gyorsan és hirtelen le is esik, amitől fáradtnak és gyengének érezhetjük magunkat.

Gyenge csontok

A könnyen bekövetkező csonttörések is összefügghetnek a nem megfelelő táplálkozással. Mivel ha egyoldalúan táplálkozunk, nem biztos, hogy hozzájutunk a megfelelő vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz, amik a csontok egészségéért felelnek. A tejtermékek, a hal és a leveles zöldségek, rengeteg kalciumot és D-vitamint tartalmaznak, ezeket érdemes fogyasztani a csontok egészségének érdekében is.

Pattanások

A pattanásos bőr utalhat hormonproblémákra, de emellett a magas cukortartalmú ételek is okozhatják a zavaró csúnyaságokat a bőrön. Mert ezek fokozhatják a gyulladások létrejöttének lehetőségét. Szakemberek szerint leginkább az állon és a száj körül megjelenő pattanások hozhatók kapcsolatba a helytelen táplálkozással.

Hangulatingadozások

A sok mesterséges, egészségtelen ételtől felborulhat a szervezet belső egyensúlya, ami a közérzetre és a hangulatra is nagy hatással van. Ezért a hirtelen jött, mással nem indokolható hangulatingadozásokat is okozhatja a nem megfelelő táplálkozás!

5 ÉTEL, AMIT EDDIG TÉVESEN EGÉSZSÉGTELENNEK HITTÉL >>> 
AZ 5 LEGEGÉSZSÉGTELENEBB KAJA A HAMBURGERTŐL PIZZÁIG - ÍGY EDD, HA NEM BÍROD KI NÉLKÜLÜK! >>> 
6 EGÉSZSÉGESNEK HITT ÉTEL, AMIVEL JOBB, HA ÓVATOS VAGY! >>> 
  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció