Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

8 stresszűző étel, hogy jól induljon a hét!

default user icon
0
Miközben a fizikai fáradtság kipihenéséhez mindössze egy-két nap is elegendő, addig a lelkünk egyensúlya olykor csak hetek – vagy akár hónapok! – múlva képes „helyrebillenni”. Stresszmentes hétkezdéshez adunk tippeket!

Ugrásra készen várod a következő megoldandó feladatot? Úgy érzed sosem lazíthatsz? Itt az ideje, hogy véget vess ennek az állapotnak! 

Először is tisztázzuk: mi a stressz?

Az az inger, amely válaszkészségre serkent minket. A stressz nem szükségszerűen rossz állapot, azt mondhatjuk, hogy az életünk, a mindennapok velejárója. A distressz, azaz a káros stressz az, ami kellemetlen és elviselhetetlen.

Mi okozhat káros stresszt?

Érzelmi, testi és szellemi kihívások egyaránt előidézhetik a káros stressz kialakulását. Ez utóbbi típusba tartozik például az a helyzet, amikor megnézzük a televízióban a híreket. Ilyenkor a rengeteg negatív esemény emészthetetlen érzelmeket produkál, melyek mind az energiaszintünket csökkentik.

Hogyan segíthetünk szervezetünknek a védekezésben?

Elsősorban endorfintermelődés beindításával, hiszen ez az a hormon, amely az idegrendszerünket „egyensúlyban” tartja. Rugalmassá, plasztikussá teszi a problémamegoldó képességünket, sőt, növeli az energiaszintünket is. Aki az endorfinszintjét emelni tudja, annak nem kell tartania az úgynevezett distresszállapot kialakulásától.

Miként oldjuk a stresszt?

Első lépésként hasznos lehet a relaxáció elsajátítása és az asszertív magatartás kialakítása, melynek főbb jellemzői a reális önértékelés, illetve mások és önmagunk elfogadása. A mozgás és a tánc ugyancsak hatásos lehet. Emellett léteznek már high-tech energianövelő eszközök, amelyek a szervezet endorfintermelését igyekeznek ösztönözni, hogy a tűréshatárunkat megnöveljük, és könnyedén legyűrjük a fájdalmat.

Stresszűző ételek

Ha rendszeresen fogyasztasz olyan ételeket, amelyek stresszűző hatásúak, akkor nehezebben billensz ki a lelki egyensúlyodból egy-egy nehéz szituációban!

Csokoládé

A nyugató hatású flavonoidokban gazdag, de emellett feniletilamint is tartalmaz, amely hangulatjavító hatással bír. Minél sötétebb a coski, annál egészségesebb!

Lazac

Az Omega-3 zsírsavak segítenek csillapítani a stressz okozta tüneteket, emellett az Omega-3-ban gazdag étrend gátolja a stresszhormonok termelődését.

Tej

Nagymamáink gyakori módszere nyugatalanság ellen a meleg tej mézzel. Ezt a módszert a premenstruális szindróma ellen is javallják, mert a tej stresszoldó hatású.

Zabkása

A szénhidrátok a szerotonin termelését segítik, ez a hormon felel a nyugodtságunkért. Ezért van az, hogy szomorú élethelyzetben szénhidrátokat kívánunk. A zabkása rostban gazdag, ezért lassan, fokozatosan dolgozza fel szervezetünk, ezáltal meghosszabbítjuk a szerotoninszintünk emelkedését.

Dió

Csökkenti a vérnyomást, így nyugtatja meg az embert stresszes helyzetben. Napi két deka fogyasztása ajánlott!

Napraforgómag

A folsav segít a boldogságérzetet kiváltó agyi vegyület a dopamin termelésében, ezért érdemes minél többször rágcsálni, vagy sütni vele! 

Spenót

A magnézium nyugató hatása ismert, emellett javíja a szervezetünk stresszreakcióját is - a spenót magnéziumban (és vasban) gazdag, érdemes minél többet enni belőle, ha leterheltek vagyunk.

Kékáfonya

Magas antioxidáns tartalmával védi a testünket a stressz hatásaitól.

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin