Keress receptre vagy hozzávalóra

7 ok, hogy miért egyél minél több céklát

A cékla az egyik legegészségesebb zöldség. Tele van antioxidánsokkal, ásványi anyagokkal, sok vasat, kalciumot, magnéziumot tartalmaz, bővelkedik vitaminokban. Sokan csak savanyúság formájában fogyasztják, de kiváló grillezve húsok mellé köretnek, vagy salátába nyersen lereszelve, a frissen facsart céklalé pedig egyenesen kincset ér. Ha ez nem lenne elég, mondunk 7 érvet, hogy meggyőzzünk, érdemes minél több céklát enni.

1. Segít a rák megelőzésében

A cékla színe a piros pigmenteknek köszönhető, amelyek betacianin néven ismertek. Egyes kutatások szerint a betacianin védelmet nyújt bizonyos rák fajták, a máj-, a vastagbél és a bőrrák ellen.

2. Méregtelenítő és zsírégető hatása van

A cékla erős májtisztító hatással bír, a máj pedig az egyik legfontosabb szerv a méregtelenítéshez. A cékla erősíti a bélrendszert is, a benne lévő betain pedig segíti a zsírok lebontását, ezért zsírégető hatása is van. Ha sárgarépával és uborkával fogyasszuk, még inkább segít a zsírt lebontani.

3. Vérnyomáscsökkentő hatása van

A cékla nitrátban gazdag. Az emberi szervezetben a nitrát nitrogén-oxiddá alakul, amely segít kitágatani az ereket. 2-2,5 deci céklalé fogyasztása órákra rendbe teheti a vérnyomásodat.

4. Javítja az állóképességet

A cékla magas nitrát tartalmának jótékony hatását edzés közben is érezheted, ugyanis a zöldség javítja a test oxigén felhasználását, edzés közben később érzed fáradtnak magad. A cékla a renegerálódást is segíti.

5. Kiváló bőrproblémákra

A cékla C-vitaminban gazdag, ennek köszönhetően hatékonyan felveheted a harcot egy pohár céklalével a pigmentációk és különböző bőrfoltok ellen. Igyál meg naponta egy pohár céklalevet és tapasztalni fogod a változást. 

6. Gyulladáscsökkentő hatása van

A cékla a betain tartalamának köszönhetően hatékony gyulladáscsökkentő is. Megvédi a sejteket, a belső szerveket,  rendszeres fogyasztása betegség megelőző hatással is bír.

7. Vérszegénység ellen is gyógyszer

Ha valakinek alacsony a hemoglobin szintje, akkor ajánlatos céklát fogyasztania. A célkának magas a vas és a folsav tartalma, ami jótékony hatással van a vérképzésre. Ráadásul a szervezet a könnyebben veszi fel a céklából a vasat, mint más növényből.

CÉKLA, A BÍBORSZÍN EGÉSZSÉGŐRZŐ >>> 

A CSODÁLATOS CÉKLA >>> 

RECEPTEK CÉKLÁVAL >>> 

  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Hozzászólások

tropusi_foka 1 héttel ezelőtt
"Ha sárgarépával és uborkával fogyasszuk,..." fogyasztjuk, wazze, fogyasztjuk! A fogyasszuk felszólító mód! A kitágatani pedig nyilván kitágítani akar lenni, ahogy a nitráttartalmának egybeírandó. További hibák a teljesség igénye nélkül: tartalamának, célkának, a szervezet a könnyebben veszi fel... Az igénytelenség netovábbja ez a cikk, legalább egyszer át kellene olvasni megjelenés előtt!

Magazin