Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

7 egyszerű zöldség, ami Jolly Joker a fogyókúrában!

A zöldségekben gazdag étrend az, ami a francia nőket megvédi a felesleges kilóktól. A sok saláta, a párolt zöldségek, illetve az, hogy naponta többször esznek és nem túl sokat. Az alábbi 7 szuperegészséges zöldséget akár minden nap fogyaszthatnád, ha diétázol!

Minden dietetikus azt vallja, hogy naponta ötször kellene enni kisebb mennyiségeket, ami egy állandó teljesítményszintet állítana be a szervezetünkben, a nagyobb étkezések kihagyásával nem terhelnénk túl a gyomrunkat és a beleinket, valamint az emésztésünkre is kedvezően hatna ez a bizonyos három óránkénti étkezés. Arról nem is beszélve, hogy a zöldségekkel rengeteg vitaminhoz, rosthoz és vízhez jut a szervezetünk, ez szintén jótékonyan hat az emésztőrendszerre.

1. madársaláta

Ásványi anyagokban, vitaminokban egyaránt igen gazdag. A fejes salátához képest kétszeres mennyiségű C-vitamint tartalmaz. Jelentős mennyiségben található benne B6- és A-provitamin is. A növényvilágban csupán a petrezselyemzöld előzi meg vastartalmát, amely a benne található C-vitaminnak köszönhetően rendkívül jótékonyan hasznosul a szervezetben. Már 10 dkg madársaláta fedezi a normál étrend melletti folsavszükséglet felét, jódtartalma pedig egészen kiemelkedő (100gr/62 mg), de kálium, kalcium, magnézium, réz és cink egyaránt számottevő mennyiségben található benne. Mindemellett igen magas a víztartalma (majdnem 93 %), amihez alacsony kalóriatartalom párosul. Tisztító és immunerősítő hatása következtében sportolók, kismamák, diétázók és természetesen az egészségükre tudatos figyelmet fordítók egyik kedvence – tanácsos mindig frissen fogyasztani.

2. spárga

A spárgában megtalálható hatóanyag méregteleníti a sejteket, elpusztítja a vírusokat, semlegesíti a rákkeltő anyagokat. A kálium segít megszabadulni a felgyülemlett húgysavtól, víztől és ammóniától. A máj, a vese és a tüdő jobban működik. A vas, a réz, a C- és a B9-vitamin serkenti a vérképződést, emiatt a spárga jókedvre derít, javítja az általános közérzetet.

3. uborka

A friss uborka kitűnő szomjoltó: 95-97 %-ban tartalmaz vizet, kalóriát viszont alig, ezért is lett a diétázók egyik kedvenc zöldségféléje. 100 gr-jában mindössze 16 Kcal energiatartalommal rendelkező zöldség kitűnő vízhajtó, amely főként magas káliumtartalmának köszönhető, de tisztító és jótékony tulajdonságaiban a benne található jelentős mennyiségű kalcium, magnézium, foszfor és vas, továbbá a B1-, B2, B6-, valamint C-vitaminok összessége játszik döntő szerepet. A vitaminok jórészt a héjban találhatók, ezért érdemes a friss, vegyszermentes uborkát hámozás nélkül fogyasztani.

4. paprika

A paprika C-vitamin tartalma miatt fontos immunerősítő zöldségünk, javítja az emésztést, gyorsítja a vérkeringést ezáltal számtalan betegséget megelőzhetünk vele. 

5. brokkoli

A brokkoli gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban, értékes vegyületekben és fontos növényi rostokban. Kutatások kimutatták, mennyire jótékony hatású többféle rákbetegség, továbbá az áttétképződés megelőzésében. Különösen prosztata-, végbél- és hólyag-, valamint petefészekrák esetében jutottak kutatók biztató eredményre a brokkoli-fogyasztás betegség leküzdésében betöltött szerepét vizsgálva. A brokkoli komplex összetevői, valamint alacsony kalóriatartalma (34 Kcal/100 gr) miatt az egészségükre fokozott figyelmet fordítók, sportolók és diétázók egyik kedvenc zöldségféléje is.

6. retek

A retket azonban nem csak az ízéért érdemes fogyasztani, mert tele van ásványi anyagokkal, vitaminokkal. Nagy mennyiségű C-vitamin tartalma mellett sok benne az A-, B1-, B6-vitamin, valamint a kalcium, magnézium, réz, mangán, vas és a tiamin is. A vas felszívódását segítendő folsav is található a retekben. 

A retek jótékony hatással van az érrendszerre, segít a keringési problémák orvoslásában, bőrproblémák esetén is jól alkalmazható, enyhén vizelethajtó, s a bélrendszer karbantartásában is fontos szerepe van. Ezen kívül a retek gyulladáscsökkentő hatással is bír. Gyomorproblémák esetén azonban a túlzott retekfogyasztás nem javasolt.

A retek a fogyókúrázók számára is jolly joker, hiszen karban tartja az emésztőrendszert, s vízhajtó, májtisztító hatása mellett, magas rosttartalma tökéletes alapot szolgáltat a diétás étrendhez.

7. Zeller

A zeller nagyon erős vízhajtó hatással bír, emellett tisztítja a nyirokrendszert, jótékony hatással van a vérnyomásra és az emésztésre. Sok nátriumot tartalmaz, ezen kívül kalciumot, foszfort, vasat, magnéziumot és káliumot is.

Olvass tovább diétás tippeket >>> 

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin