Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Rosszkedvű vagy? Íme 5 étel, ami biztosan jó kedvre derít!

Azt már mindenki tudja, hogy a csokoládé jókedvre derít, de, hogy a banán vagy a joghurt is hozzásegít a kiegyensúlyozottsághoz, már kevesebben. Hangulatjavító ételek következnek.

A kutatók szerint az alaphangulatot leginkább a táplálkozás határozza meg: a jól összeállított, vegyes étrend ugyanis viszonylag állandó szinten tartja a vérben a boldogságot előidéző hormonokat, így folyamatosan derűsnek és kiegyensúlyozottnak érezheted magad.

Most összegyűjtöttük azt az 5 legfontosabb élelmiszert, amitől garantáltan jobbkedved lesz!

1. Joghurt

Egy pohár (lehetőleg zsírszegény) natúrjoghurt nemcsak enyhe étvágycsillapító, de szívderítő is egyben. Ennek oka a joghurtban lévő fehérjeképző, a triptofán, ami a szerotonin egyik nyersanyaga. Alkalomadtán lefekvés előtt is kortyolgass joghurtot, mert elősegíti az ellazulást. Ezzel egy időben zsírégető anyagokat is termel, amelyek a csúcsforma alapfeltételei.

5 ÉTEL, AMIT EDDIG TÉVESEN EGÉSZSÉGTELENNEK HITTÉL >>> 

2. Banán

Az ideális táplálkozás egyik alapköve. A hőn áhított szerotonin teljesen készen található meg a banán gyümölcshúsában. Az agynak így már nincs más hátra, mint átkapcsolni boldogságra. Ezenkívül a banán megújult erővel tölti fel a készleteket, még a legnagyobb hajsza kellős közepén is. A káliumban gazdag gyümölcs fogyasztásával a koncentrációzavarnak és a fáradtságnak egyaránt búcsút inthetsz.

8 ZÖLDSÉG ÉS GYÜMÖLCS, AMI CSODÁT TESZ AZ ARCBŐRÖDDEL! >>> 
3. Zabpehely

Egy adag (40 g) elfogyasztásával sok-sok B1-vitamint juttathatsz szervezetedbe. Ezzel szabályozhatod az idegek működését, így könnyen felvértezheted magát a stresszhelyzetekre. A zabpehely ezenkívül javítja az agy teljesítőképességét.

5 ÉTEL, AMI JÓT TESZ A SZÍVEDNEK! >>> 
4. Dió

Stresszesnek érzed magad? Egyszerűen fogyassz el egy maréknyi diófélét! A földimogyoró, a kesudió és a mogyoró rengeteg B-vitamint tartalmaz, amely segít a kikapcsolódásban. Ezek a csemegék ráadásul fehérjében gazdag élelmiszerek, így napi 50 g tökéletes a tartós jókedvhez. Ne nassolj ennél többet, ugyanis túlságosan kalóriadús (500 kcal / 100 g).

5. Szárított gyümölcsök

A tudósok megállapították: kis lelki hullámvölgyben az ember automatikusan szénhidrátfélékre éhezik. Ravasz módon szívderítő és hangulatfokozó hajtóanyagot is juttathat szervezetébe egyúttal, amennyiben szárított gyümölcsfélékre esik a választása. Mivel ezek a csemegék gazdagok lassan emészthető szénhidrátokban és számos ásványi anyagban, sok energiát meríthet fogyasztásukból. Ha elrágcsálsz egy marék aszalt szilvát vagy sárgabarackot, a fejed is kitisztul.

7 ÉTEL, AMIVEL MEGÓVHATOD A BŐRÖD A LEÉGÉSTŐL! >>> 
  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin