Keress receptre vagy hozzávalóra
Hirdetes
Recept feltöltés

5 étel a sarki boltból, ami meggátolja az őszülést

Van, akit egyáltalán nem zavarnak az ősz hajszálak - sőt! Elfogadják az idő múlását, szeretik a fehér tincseiket, akárcsak a ráncaikat. Ám, ha te nem ezen szerencsések közé tartozol, akkor jó, ha feltankolsz ebből az 5 ételből, és fogyasztasz belőlük nap mint nap!
Hirdetes
1. Dió

Ha sok, rézben gazdag diót fogyasztasz, megállíthatod, de legalábbis lelassíthatod az őszülés folyamatát. A réznek komoly szerepe van a melanintermelésben, a melaninnak pedig a hajszálak pigmentálásában - és már körbe is ért az-okozati láncolat.

7 ÉTEL, AMIT ENNED KELL, HOGY SZÉP LEGYEN A BŐRÖD ÉS A HAJAD >>> 
2. garnéla

Szakértői vélemények szerint, a cink is nagyon fontos a hajszín megőrzésében, így tanácsos cinkben gazdag ételeket fogyasztni, úgy, mint granélát vagy más rákokat, sajtot, és olajos magvakat.

3. Hal

A csodálatos Omega-3 zsírsav nem csak a szívnek tesz jót: megerősíti a bőrt és a hajat. Rengeteg van belőle a különféle halakban, az olajos magvakban és a zöld színű zöldségekben.

8 ÉTEL ÉS ITAL, AMITŐL RAGYOGÓ LESZ A BŐRÜNK >>> 
4. Csirkehús

Ha kevés B12-vitamint viszel be a szervezetedbe, az a haj elvékonyodásához, kiszáradásához és korai őszüléséhez vezethet - számos más egészségügyi problémával egyetemben. Őrizd meg a hajszíned és az egészséged úgy, hogy sok csirkehúst, tojást, sajtot, tejet és tengeri herkentyűt fogyasztasz.
"Tudjuk, hogy a stressz felzabálja a B-vitamin készleteinket, és néhány kutatás kimutatta, hogy a nagy dózisban bevitt a B-vitaminok (B6, B12, folsav) 3 hónap alatt megállítják és visszafordaítják az őszülés folyamatát - nyilatkozta egy hajgyógyász, Sara Allson a healthline.com-nak. "Ahogy felfüggesztjük a B-vitamin szedését, újra őszülni kezdünk."

5. Brokkoli

A folsav szedését általánban a terhes nőkre hagyjuk, pedig a hajunk egészségéhez legalább annyira elengedhetetlen,  mint a kisbabák fejlődéséhez: hiánya korai őszüléshez vezethet. Itt az ideje, hogy példát vegyünk a kismamáktól, és együnk annyi folsavban gazdag ételet, amennyit csak lehet: jöjjön a brokkoli, a bab, borsó lencse és a spárga, minden mennyisében.

3 ISTENI TURMIX, AMITŐL ERŐSEBB ÉS FÉNYESEBB LESZ A HAJAD >>> 
+ 1 Napsütés

A haj szarulemezkéi tele vannak D-vitaminnal, így nem meglepő, ha színük megtartásához is szükségünk van rá, mégpedig nagy mennyiségben. Tartózkodjunk napon, amennyit csak tudunk, de legalább 20 percet naponta, lehetőleg télen is, így kellő mértékben feltankolhatunk ebből a csodavitaminból.

TÚLSÚLY, HAJHULLÁS, RÁKMEGELŐZÉS: ERRE JÓ A D-VITAMIN! >>>> 
  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Hirdetes
Hirdetes

Magazin

Hirdetes
Hirdetes