Keress receptre vagy hozzávalóra
Hirdetes
Recept feltöltés

5 étel, ami enyhíti a menstruációs fájdalmakat

Nehezen viseled a menzesz alatti görcsöket? Talán nem is gondolnád, de nem csak a fájdalomcsillapító lehet a megoldás. Fogyassz sokat ezekből az ételekből, és búcsút inthetsz a fájdalomnak!
Hirdetes

Lazac

Több tanulmány is bizonyítja, hogy azoknak a nőknek, akik több omega-3 zsírsavat tartalmazó ételt fogyasztanak, enyhébbek a menstruációs görcseik. Az olajos halak pedig - mint a lazac vagy a pisztráng - tele vannak ezekkel a zsírokkal. Ha legalább hetente kétszer fogyasztasz belőlük egy kis tojással, lenmaggal vagy dióval felturbózva, garantáltan könnyebbek lesznek a „nehéz napok”.

STEAK

A vörös húsban rengeteg a vas - a szervezeted pedig azokon a napokon pontosan ezért kiált. A menstruáció alatt ugyanis rengeteg vasat veszítesz, melynek a legfőbb jele, hogy gyengének és kimerültnek érzed magad. Ha esetleg nem szereted a vörös húsokat, akkor sem kell kétségbe esned, ugyanis például a spenótnak, a babnak, vagy a lencsének szintén nagyon magas a vastartalma. 

Gyömbér

Reszelj egy kis gyömbért a teádba, és máris elviselhetőbbek lesznek a görcsök! Egy kutatás során 150 nőt kértek arra, hogy fogyasszanak egy 1 gramm gyömbérport naponta, az első három „nehéz napon”. A tanulmányból pedig kiderült, hogy a gyömbér pontosan annyira csökkentette a fájdalmat, mint a mefenaminsav (gyulladáscsökkentő fájdalomcsillapító) és az ibuprofen. Döbbenetes, ugye? 

Zöld leveles zöldségek

A brokkoli, a kelkáposzta vagy a spenót rengeteg magnéziumot, A-, C-, B6- és E-vitamint, kalciumot és káliumot tartalmaznak. Ezek a tápanyagok pedig bizonyítottan enyhítik a PMS tüneteit.

Étcsokoládé

Ha a menzesz alatt megkívánod az édességet, akkor mindenképp az étcsokit válaszd! Ennek ugyanis alacsonyabb a cukortartalma, mint a tejcsokinak vagy a fehér csokinak, ráadásul rengeteg magnéziumot és E-vitamint is tartalmaz. Ezek a tápanyagok pedig segíthetnek enyhíteni a menstruációs görcsöket, úgyhogy nyugodtan fogyassz belőle néhány kockát! 

HOGY KERÜLJEM EL FALÁSI ROHAMOKAT A MENSTRUÁCIÓ IDEJÉN? A DIETETIKUS VÁLASZOL!>>> 

A MEDITERRÁN NŐK 5 GASZTROTITKA - MINTAMENÜVEL!>>> 

EZ KELL A NŐKNEK! ITT A HATÁSOS SEGÍTSÉG AZ ALAKFORMÁLÁSHOZ!>>> 

A NŐKNÉL GYAKORIBB? 6 TÉVHIT A FEJFÁJÁSRÓL>>> 

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Hirdetes
Hirdetes

Magazin

Hirdetes
Hirdetes