5 érv, miért cseréld le a krumplit csicsókára!

Az elmúlt évek egyik nagy visszatérője a csicsóka, amelyet ugyan nem egy öröm pucolni, de fogyasztani annál inkább. Bemutatjuk, hogy miért érdemes lecserélned a krumplit erre az érdekes zöldségre.

A tél végére kell egy kis változatosság. A szezon zöldségei már nem tudnak újat nyújtani, a primőrök még váratnak magukra. Ilyenkor jönnek jól a kissé mellőzött, elfeledett alapanyagok, amelyeket sokféle módon bevethetünk a konyhában, mint a régi-új kedvenc: a csicsóka.  

Ezért változtass!

A csicsóka jó alternatívája a krumplinak, bár annál sokkal édeskésebb az íze. A szintén amerikai származású gumóból számtalan fogás készíthető, ahol krumplival dolgoznánk, ott nyugodtan használhatjuk a csicsókát is. A csicsókából nagyon kellemes krémleveseket készíthetünk, a különféle burgonyakrémlevesek mintájára. Nagyon jó választás lehet, ha egy kis szarvasgombás olajjal ízesítjük, de a zöld fűszerekkel is érdemes összeboronálni a csicsókát.

Köretnek, főételnek, LEVESNEK 

A klasszikus köret szerepét is könnyedén betölti ez a zöldség, süthetjük, párolhatjuk, készíthetünk belőle pürét vagy akár nyersen is kínálhatjuk. Miután nyersen is fogyasztható, így kitűnő alapanyaga lehet számos salátának, nyers ételnek, de készíthetünk belőle különféle leveket, turmixokat is. 

Csicsókalepény

Reszelt csicsókából sülhet csicsóka lepény, de rakott fogásokba is belekombinálhatjuk a reszelt vagy gyaluban vékonyra szelt csicsókát, sőt ez utóbbiból kitűnő gratin dauphinois-t, azaz tejszínes rakott zöldséget  alkothatunk, amelynek eredetije ugyan krumpliból készült, de ebből a gumóból elkészítve is nagyon finom. 

Főzz főzeléket!

Csicsókából főzhetünk főzeléket is. A krumplivak megálmodott főzelékeinket mind kipróbálhatjuk csicsókával, főhet belőle paradicsomos csicsóka, kerülhet kelkáposzta főzelékbe, de a hagyományos burgonyafőzelék is tökéletesen működik csicsókából. Ha nem szeretnénk kizárólag ebből a zöldségből készíteni, akkor célszerű zellerrel társítva felhasználni.  

Ezért jó választás

A csicsóka nem csak finom, hanem egészséges is. Rosttartalma sokszorosa a krumpliénak, ezen kívül cukorbetegek számára ideális alapanyag, mivel inulin formában tartalmazza a szénhidrátot. De ez nem csak a cukorbetegeknek örömhír, hanem nekünk is, sokkal kevésbé hizlal mint a krumpli, de a teltségérzetet azért bőven biztosítja. 

 Csicsókás receptjeinket itt találod >>> 

Hirdetés
Tudtad?

Tudtad-e, hogy a gőzsütőben elkészített ételek vitaminokban és ásványi anyagban gazdagabbak, mint a hagyományos sütési eljárással készültek?

  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások

Magazin