9 bevált trükk: így őrizd meg a zöldségek vitamintartalmát!

A nyers zöldség tartalmazza a legtöbb vitamint és ásványi anyagot, ha pedig megfőzöd, annak jelentős része sajnos kifő belőle. Mit lehet tenni ellene? Mutatunk 7 bevált praktikát!

A párolás nagy előnye, hogy a zöldségben lévő vízben oldódó vitaminok nem főnek ki a zöldségből, mint ahogy ezt egy bő lévben való főzés során teszik. Ám ahhoz, hogy párolás során a zöldség valóban megtartsa a vitaminokat, okosan kell párolni.

1. 

Kevés vízben, vagy alaplében végezd a párolást. A lábast maximum kétharmadig töltsd meg vízzel vagy alaplével, de ha lehet még kevesebb folyadékot használj a pároláshoz. 

2.

Só helyett ízesítsd zöldfűszerekkel, így is segíthetsz azon, hogy több vitamin maradjon a zöldségben.

3. 

Először mosd meg a zöldséget, és vizesen tedd a pároláshoz az edénybe. 

4.

Minél hosszabb ideig és minél magasabb hőmérsékleten párolod a zöldségeket, annál kevesebb vitamin- és ásványi anyag marad bennük.

5.

Hagyd a fedőt az edényen, így a gőz visszacsöpög a zöldségre.

6.

Ne párolj hosszú ideig (burgonyanál 20-30 perc, hagymánál 30-40 perc szükséges), de a legtöbb zöldségnél 10 perc párolással elérheted, hogy a C-vitamin tartalom ne vesszen kárba. Lencse, bab és káposzta nehezebben puhul meg, ezeket természetesen sok vízben kell főzni, de érdemes az első főzőlevet leönteni róluk – ebben oldódnak ki a puffasztó anyagok. 

Párolj zöldteával! >>>  

7.

Grillezz! Kevés jó minőségű olajon grillezdd meg a zölsdégeket pár perc alatt. Arra ügyelj, hogy fajtánként süsd meg a zöldségeket, ne együtt, mert változó, hogy melyik fajtának mennyi grillidőre van szüksége. 

8. 

Van olyan gyümölcsünk és zöldségünk, amely főzés nem veszít vitamintartalmából. A paradicsom számtalan értékes anyag mellett a likopin a legfőbb értéke a paradicsomnak, és szerencsére ez az anyag nem hőérzékeny, a feldolgozás nem okoz veszteséget. sárgarépa: párolva másfélszeresére nő a karotintartalma nyers állapotához képest.

Grillezed zöldségek recepetet itt találsz >>> 

9.

Gőzölj! Ezt két módon teheted meg: vízzel teli edény fölé helyezz gőzölőedényt, ebbe helyezd a zöldésgeket, majd fedd be. A másik megoldás, ha vízzel teli tepsibe helyezed hőálló edényben a zöldséget, majd beteszed a sütőbe. A fedőnél hagyjunk kevés rést, hogy a gőz távozhasson. 

Párolt zöldség receptjeinket itt találod >>> 

  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások

Magazin