Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

4 tévhit az emésztésről, melyeknek nem szabad bedőlni

0
Valószínűleg mindannyiunknak tanácsolták már az életben, hogy gyomorégésre igyunk tejet, vagy egy nehéz étel után gurítsunk le egy kupica pálinkát. A házi praktikák hatásosságának azonban érdemes utánajárni, mielőtt vakon megbízunk bennük. Íme a legnagyobb emésztéssel kapcsolatos tévhitek.
Egy kupica pálinka „lenyomja” a zsíros ételt

Nem igaz! Az alkohol hatására a gyomor még több savat kezd termelni. Ez valóban segíti az emésztést, de gyomorproblémák esetén az alkohol károsan hat a gyomor nyálkahártyájára.

Gyomorégésre tejet

Inkább ne! Az első percekben a tej valóban csillapítja a kellemetlen tünetet, aztán egyre erőteljesebben jelentkezik a torokban a maró, égető érzés. A magas zsírtartalmú tej ugyanis fokozza a gyomorsavtermelést.

Naponta kell, hogy legyen széklete

Nem igaz! Különbözőek vagyunk, és ez az emésztésünkre is érvényes. Van, akinek napjában háromszor van széklete, míg másnak hetente háromszor – és mindkettő teljesen normális.

Az erős ízek nem jók az érzékeny gyomornak

Csilipaprika vagy curry: ezek a hozzávalók gyakran kimaradnak az érzékeny gyomrúak ételeiből. Pedig a bennük lévő hatóanyagoknak fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő hatásuk van, ezért olykor-olykor érdemes becsempészned őket az ételeidbe.

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin