Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

10 tipp, hogy ne legyen falási rohamod

Sokszor a farkaséhség pár perc után magától elmúlik, de előfordul az is, hogy csillapíthatatlan evési vágy tör ránk. Ilyenkor mindent, ami a kezünk ügyébe kerül, képesek vagyunk megenni, legyen az csoki vagy bármilyen egészségtelen, zsíros étel. Íme tíz szabály a farkaséhség elkerülésére.
Ne éhezz!

Ha kis éhséget érzel, ne hagyd, hogy farkaséhség legyen belőle. Csipegess egy kicsit, így megkímélheted magad a gyomorfájástól és rosszulléttől. Persze ne csokoládét nassolj, inkább valamilyen gyümölcsöt, salátát vagy joghurtot fogyassz!

Igyál!

Nem csak a farkaséhség elkerülése miatt, hanem egészséged megőrzéséért is nagyon fontos, hogy minél többet igyál. Napi kettő-három liter folyadékot próbálj meg meginni, a legjobb, ha szénsavmentes vizet, üres teát vagy gyümölcslevet fogyasztasz. A folyadék ugyanis eltelít, így az éhségérzeted is csökkenni fog.

Egyél többször keveset!

A legtöbb fogyókúra alapja a rendszeres, napi ötszöri étkezés. Próbálj meg többször keveset enni, így mindig lesz valami a gyomrodban és elkerülheted a csillapíthatatlan éhséget. Ne hagyj ki egyetlen főétkezést sem, mellette tízóraizz és uzsonnázz. 

Reggelizz!

Aki nem reggelizik, délelőtt akár egy egész disznót fel tudna falni. Ne hagyd ki a reggeli étkezést, nem egészséges. Sőt, egyél bőségesen, ne fogd vissza magad. Reggel, felkelés után kell az energia, amit csak egy kiadós reggelitől kaphatsz meg. Arra azért figyelj, hogy ne zsíros, nehéz ételeket egyél, inkább gyümölcsöt, tejtermékeket és teljes kiőrlésű termékeket.

Rágózz!

Kutatások bizonyítják, hogy az evés előtti rágózás csökkenti az étvágyat. Így ha délután rád tör az édesség utáni roham, vegyél be egy rágót. A legjobb, ha gyümölcsöset, mondjuk mangósat vagy almásat választasz, ezek nagyon finomak.

Moss fogat!

Matthew McConaughey azt nyilatkozta, minden étkezés után alaposan fogat mos, mert szerinte a fogkrém íze a jóllakottság érzését kelti az agyban. A színésznek igaza van: a fogmosás nem csak az étkezések után, hanem helyettük is hasznos lehet. A szájvíz vagy fogpaszta mentolos, frissítő íze képes csökkenteni az édesség utáni vágyat.

Kerüld a készételeket!

Bár sokkal egyszerűbb és gyorsabb, inkább kerüld a készételeket. Ezek ugyanis rengeteg szénhidrátot tartalmaznak – és bár a szervezet inzulint termel, a vércukorszinted gyors emelkedés után újra visszazuhan. Így nem csoda, ha csillapíthatatlan éhséget érzel. 

Kerüld az édesítőt!

A legtöbb fogyókúra ugyan tiltja a cukorfogyasztást, reggel mégis jobb, ha édesítő helyett barnacukrot használsz. Ilyenkor a test inzulint kezd termelni, ami megemeli a vércukorszintedet, ezáltal pedig erőre kapsz. Mikor édesítőt vagy valamilyen light terméket fogyasztasz, a vércukorszinted az átlagos szint alá csökken, a szervezeted kevesebb energiát kap. Ez a folyamat pedig éhségérzethez, nassolási kényszerhez vezethet.

Egyél lassan!

Kutatások bizonyítják, hogy a lassú evés 23 százalékkal kisebb táplálékbevitelhez vezet. Ha ráérősen eszel, az agy még a túlevés fázisa előtt megkapja azt az üzenetet, hogy a gyomor tele van. Nem beszélve arról, hogy a jól megrágott étel az emésztést is segíti.

Egy kocka csoki segít!

Ha már elkapott a farkaséhség és úgy érzed, menten elájulsz, ha nem ehetsz valamit, kapj be egy kocka csokit. Ne tejcsokit válassz, inkább magas kakaótartalmú étcsokit, és abból is csak egy kockát. Minél magasabb ugyanis az étcsoki kakaótartalma, annál egészségesebb. A kakaó értékes flavonoidokat tartalmaz, amik a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében segítenek.

FOGYJ EGY HÉTVÉGE ALATT MÁSFÉL KILÓT! ÍME A KRUMPLIDIÉTA >>> 
3 SZUPER TIPP, HOGY FELGYORSÍTSD AZ ANYAGCSERÉDET >>> 
9 GYAKORI HIBA, AMI TÖNKRETESZI A DIÉTÁT >>> 
  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin